http://www.mediafax.ro//politic/boc-coalitia-sa-se-exprime-pe-unicameral-numarul-parlamentarilor-reorganizare-si-alegeri-comasate-8969931/
Boc: Coaliţia să se exprime pe unicameral, numărul parlamentarilor, reorganizare şi alegeri comasate (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, duminică seară, că PDL cere partenerilor de coaliţie să-şi exprime poziţiile pe subiectele privind Parlamentul unicameral, reducerea numărului de parlamentari, reorganizarea teritorială şi comasarea alegerilor.
El a făcut această declaraţie după reuninea liderilor PDL de la Vila Lac.
Boc: Coaliţia să se exprime pe unicameral, numărul parlamentarilor, reorganizare şi alegeri comasate (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
"Cerem partenerilor de coaliţie să-şi precizeze foarte clar punctele de vedere legat de Parlamentul unicameral, reducerea numărului de parlamentari, reorganizarea teritorială şi asupra comasării alegerilor", a spus Boc
Nota red.
PCM-ul a exprimat poziţia faţă de problema reorganizarii ţării. Susţine problema , dar reorganizarea ar trebuie să ţină cont de regiunile istorice.
Noi mai amintim, că într-o astfel de reorganizare mai întâi ar trebuie ţinut cont de practicile europene de a se lăsa să se formeze mai întâi microregiunile de tip Leader. Deşi deja s-au format cele 80 ele nu reprezintă fapte reale şi dorinţa locuitorilor ţării. Dacă am lua în calcul recomandarea celor de la ministerul dezvoltării rurale adică cca 70.000 de locuitori pentru o microregiune de tip Leader în toată România ar trebui să exste cca 280-300 de astfel de unităţi (unităţi NUTS-3). Pe baza celor şapte Euroregiuni considerate valabile şi de cei de la UE, împărţirea celor 280 de microregiuni se poate face în condiţiile reale - adică cca 40 pe fiecare Euroreginue(unitate NUTS-2) care ar forma unitatea "mamă" adică toată ţara(unitate NUTS-1).
Astfel nu s-ar mai putea face abstracţie de la voinţa locuitorilor şi politica n-ar mai conta ci numai valenţele economice ale microregiunilor , interesele de dezvoltare rurală şi celor din zonele metropolitane.
Dar graba cu care s-au format zonele metropolitane a cam dat peste cap formarea - în bune condiţii - a microregiunilor. la asta a contribuit formarea lentă a microregiunilor precum şi numărul insuficient ale acestora!
Intrucât zonele metropolitane - în multe cazuri - au cuprins în ele şi comune limitrofe, aceştia nu ar mai putea concura şi accesa fondurile de tip Leader ci numai la Preurban.
Pentru a se putea obţine finanţări din fondurile Preunrban intervine o problemă majoră: condiţiile de a se putea accesa aceste fonduri pretind existenţa unor lucrări ce s-ar putea obţine însă doar din fondurile Leader, de ex. existenţa canalizării şi realitatea de a vea staţii de epurare a apelor menajere, etc.
Cum bine se ştie termenul de "rezolvare" a problemei apelor de suprafaţă s-a prelungit până în 2015 se poate crede că primăriile - cu primari şi consilii locali mai "lenţi" sau chiar "leneşi" - până atunci nu prea vor putea face faţă.
Ca o consecinţă directă şi formarea zonelor metropolitane ar trebui să se încetească sau chiar oprită până când comunele lintrofe îşi rezolve problemele "urgente"...
Deşi cele 80 de microregiuni de tip Leader au fost - în sfârşit - formate dsitribuţia lor nu prea urmărea probleme expusă mai sus, astfel se poate vedea că multe comune sunt în urmă mai ales în zonele metropolitane.
O altă problemă este că agenţii economici situaţi în microregiuni nici nu sunt cooptate ca parteneri iar organele de conducere a GAL-urilor nici nu doresc o colaborare cu aceştia, deşi pentru fiecare fază a lucrărilor din zonă ele vor trebui să aibă o "avizare" al populaţiei acest lucru se uită chiar deranjează.
GAL-urile sunt formate special pentru a se putea elabora Planul Local de Dezvoltare ale Microregiunilor, dar conducerea acestora nu prea intelege rolul lor. In baza Planului de Dezvolatre trebuie să se elaboreze Strategia de Dezvoltare ale Microregiunilor. Atât în Plan cât şi în Strategie dezvoltarea locală ale localităţilor trebuie să fie coordonată şi concertizată detailat fazele de dezvoltare, iar pe baza lor se pot cere finanţări.
Dacă aici nu sunt cooptate unităţi şi agenţii economici din zonă atunci şi analizele de SWOT vor fi deformate şi nu vor reflecta realitatea deci vor fi probleme de elegibilitate!!!
In aceste condiţii impunerea "de sus în jos" a unei reorganizări teritoriale este sortită eşecului ca să nu mai vorbim, de dorinţa locuitorilor de care nu se ţine seamă. Iar punctul forte al organizării pe microregiuni adică organizarea "de jos în sus" este călcat în picioare!!! (Civicul Ardelean)
.Nota red.
PCM-ul a exprimat poziţia faţă de problema reorganizarii ţării. Susţine problema , dar reorganizarea ar trebuie să ţină cont de regiunile istorice.
Noi mai amintim, că într-o astfel de reorganizare mai întâi ar trebuie ţinut cont de practicile europene de a se lăsa să se formeze mai întâi microregiunile de tip Leader. Deşi deja s-au format cele 80 ele nu reprezintă fapte reale şi dorinţa locuitorilor ţării. Dacă am lua în calcul recomandarea celor de la ministerul dezvoltării rurale adică cca 70.000 de locuitori pentru o microregiune de tip Leader în toată România ar trebui să exste cca 280-300 de astfel de unităţi (unităţi NUTS-3). Pe baza celor şapte Euroregiuni considerate valabile şi de cei de la UE, împărţirea celor 280 de microregiuni se poate face în condiţiile reale - adică cca 40 pe fiecare Euroreginue(unitate NUTS-2) care ar forma unitatea "mamă" adică toată ţara(unitate NUTS-1).
Astfel nu s-ar mai putea face abstracţie de la voinţa locuitorilor şi politica n-ar mai conta ci numai valenţele economice ale microregiunilor , interesele de dezvoltare rurală şi celor din zonele metropolitane.
Dar graba cu care s-au format zonele metropolitane a cam dat peste cap formarea - în bune condiţii - a microregiunilor. la asta a contribuit formarea lentă a microregiunilor precum şi numărul insuficient ale acestora!
Intrucât zonele metropolitane - în multe cazuri - au cuprins în ele şi comune limitrofe, aceştia nu ar mai putea concura şi accesa fondurile de tip Leader ci numai la Preurban.
Pentru a se putea obţine finanţări din fondurile Preunrban intervine o problemă majoră: condiţiile de a se putea accesa aceste fonduri pretind existenţa unor lucrări ce s-ar putea obţine însă doar din fondurile Leader, de ex. existenţa canalizării şi realitatea de a vea staţii de epurare a apelor menajere, etc.
Cum bine se ştie termenul de "rezolvare" a problemei apelor de suprafaţă s-a prelungit până în 2015 se poate crede că primăriile - cu primari şi consilii locali mai "lenţi" sau chiar "leneşi" - până atunci nu prea vor putea face faţă.
Ca o consecinţă directă şi formarea zonelor metropolitane ar trebui să se încetească sau chiar oprită până când comunele lintrofe îşi rezolve problemele "urgente"...
Deşi cele 80 de microregiuni de tip Leader au fost - în sfârşit - formate dsitribuţia lor nu prea urmărea probleme expusă mai sus, astfel se poate vedea că multe comune sunt în urmă mai ales în zonele metropolitane.
O altă problemă este că agenţii economici situaţi în microregiuni nici nu sunt cooptate ca parteneri iar organele de conducere a GAL-urilor nici nu doresc o colaborare cu aceştia, deşi pentru fiecare fază a lucrărilor din zonă ele vor trebui să aibă o "avizare" al populaţiei acest lucru se uită chiar deranjează.
GAL-urile sunt formate special pentru a se putea elabora Planul Local de Dezvoltare ale Microregiunilor, dar conducerea acestora nu prea intelege rolul lor. In baza Planului de Dezvolatre trebuie să se elaboreze Strategia de Dezvoltare ale Microregiunilor. Atât în Plan cât şi în Strategie dezvoltarea locală ale localităţilor trebuie să fie coordonată şi concertizată detailat fazele de dezvoltare, iar pe baza lor se pot cere finanţări.
Dacă aici nu sunt cooptate unităţi şi agenţii economici din zonă atunci şi analizele de SWOT vor fi deformate şi nu vor reflecta realitatea deci vor fi probleme de elegibilitate!!!
In aceste condiţii impunerea "de sus în jos" a unei reorganizări teritoriale este sortită eşecului ca să nu mai vorbim, de dorinţa locuitorilor de care nu se ţine seamă. Iar punctul forte al organizării pe microregiuni adică organizarea "de jos în sus" este călcat în picioare!!! (Civicul Ardelean)