Andrei Simion - 14.12.2018,
Cam cât o Dacia Logan obișnuită e și Camper. Doar că aceasta are un mare avantaj: poți să dormi în ea. Da, e un fel de garsonieră, chiar dacă mai mică decât una.
Un model Camper nu-i un concept nou. În cazul de față, nu-i creația inginerilor producătorului auto din Pitești. Foarte probabil, nici nu va fi cazul de așa ceva, asta dacă nu vrea compania să se extindă către nișe. Ce vezi în poze e însă o mașină reală, chiar dacă n-a sfârșit să fie și-un model de serie.
Prima dată când au apărut astfel de „implementări” de-a face o Dacia casă a fost prin 2014. Am găsit Logan Camper pe-un forum în franceză.
Ce-am înțeles într-o franceză aproximativă pe care o înțeleg, via Google Translate, e că cineva a transformat o mașina Dacia Logan Pick-Up într-o „casă pe roți” sau într-o casă pentru cei care n-au bani ori n-au locuință.
Zona de locuit cântărește 335 de kilograme și are o înălțime de 2,8 metri (fără mașină). Prețul unei astfel de mașini „reinventate”, Logan Camper, ajunge undeva la aproape 15.000 de euro.
E important prețul, pentru că cineva chiar s-a luat în serios cu un așa hibrid. În 2009, la salonul auto de la Frankfurt, a fost prezentată o Dacia rulotă transformată așa dintr-un MCV. Numele era Renault Dacia YAV III și prețul eraa estimat între 15.000 și 20.000 de euro. Conceptul a fost făcut de Hymer.Conceptul din 2009, din Germania.
Renault YAV III oferea câteva modalități de-a transforma spațiul și de-al aduce în linie cu cerințele proprietarului. Ca o rulotă clasică, aveai suficient loc cât să trăiești în așa ceva, dar fără să-ți mai inviție prietenii. Chiar și așa, la cât de bine a prins subiectul unei „case pe roți” de la Dacia, poate că inginerii de la Pitești ar trebui să se apuce și de așa ceva.