2013-03-01

Honda Civic a ajuns in Romania si cu cea mai economica motorizare, care va reprezenta circa 50% din vanzari

Honda Civic 1.6 i-DTEC (sursa - Honda)

Importatorul Honda pe plan local a anuntat ca modelul compact Civic este acum disponibil in Romania si cu motorul turbo diesel de 1,6 litri (120 CP, 300 Nm) recent lansat de Honda, la un pret de pornire 18.587 euro cu TVA (14.990 euro fara TVA). Honda Trading Romania estimeaza ca circa 50% dintre vanzarile de Civic vor fi cu aceasta motorizare – cea mai economica de pe acest model.
Dupa o lunga perioada in care cel mai mic motor turbo diesel al Honda a fost un propulsor de 2,2 litri, producatorul auto japonez are planuri mari cu noua unitate de 1,6 litri, despre care spune ca va avea o cadenta zilnica de 500 unitati, ceea ce echivaleaza cu un motor produs la fiecare 138 secunde, la un regim de lucru in doua schimburi.
Noul motor turbo diesel Honda 1.6 i-DTEC are o putere maxima de 120 Cai Putere (CP) si livreaza un cuplu maxim de 300 Newton-metru (Nm). Motorul a fost creat special pentru piata europeana si este destinat utilizarii in modelele Civic si CR-V.
Honda spune ca Civic 1.6 i-DTEC are un consum mixt de 3,6 litri motorina/100 km parcursi. In Romania, Civic cu acest motor este disponibil in versiunile de echipare S, Confort, Sport si Lifestyle.
“Targetul propus pentru cota de piata Honda in 2013 este de 1%. Din volumul total de vanzari, mai mult de 1/3 va fi realizat cu ajutorul modelului Civic cu cinci usi. Cu noua motorizare pentru Civic, dar si pentru modelul CR-V din toamna lui 2013, vizam atat clientii traditionali care achizitioneaza masina pentru uz individual si cunosc deja calitatea produselor Honda, cat si clientii persoane juridice ce detin parcuri de masini de dimensiuni mici si medii”, au declarat pentru 0-100.ro oficialii Honda Trading Romania.
Propulsorul diesel nou de la Honda este produs in uzina Honda din Swindon, Marea Britanie, alaturi de motorul 2.2 i-DTEC.
Unitatea 1.6 i-DTEC, cu bloc motor din aluminiu, este cu 47 kg mai usoara decat cea de 2,2 litri, iar toate componentele au fost concepute pentru ca frecarea interna sa fie cat mai mica. Grosimea peretilor cilindrilor a fost redusa la 8 mm, fata de 9 mm la motorul de 2,2 litri. Si transmisia pentru motorul economic este noua, are sase viteze si cantareste cu 7 kg mai putin decat cutia de viteze pentru motorul de 2,2 litri.
La o turatie de 1.500 rotatii pe minut (rpm), motorul 1.6 i-DTEC are o frecare mecanica mai mica cu 40% decat motorul 2.2 i-DTEC. Acest lucru face ca uzura, consumul si emisiile sa fie mult diminuate.
Turbina furnizata de Garrett (de generatia a 4-a) are geometrie variabila si viteza este gestionata electronic de computerele de pe masina, pentru a reduce intarzierea reactiilor (turbo lag). Presiunea maxima asigurata de turbina este de 1,5 bari.
Sistemul de injectie este Bosch solenoid si asigura o presiune de injectie de 1.800 bari.
Honda a lansat motorul 1.6 i-DTEC la circa zece ani de cand competitori puternici pe piata europeana – precum Renault, PSA Peugeot Citroen si Ford – au venit cu motoare turbo diesel eficiente in aceasta plaja de cilindree.