http://www.money.ro/13-tactici-prin-care-magazinele-te-pacalesc-sa-cheltuiesti-mai-multi-bani_1044046.html
Vi se întâmplă adesea ca atunci când va duceti la cumpărături să achiziţionati produse care nu se regăsesc pe lista pregătită de acasă? Ba mai mult, bugetul alocat acestei activităţi este depăşit cu mult faţă de cât aţi estimat iniţial? Ei bine, dacă raspunsul este da, atunci tacticile de mai jos şi-au atins scopul.
Sursa: Money.ro | Publicat: 07 aug 2011
Vi se întâmplă adesea ca atunci când va duceti la cumpărături să achiziţionati produse care nu se regăsesc pe lista pregătită de acasă? Ba mai mult, bugetul alocat acestei activităţi este depăşit cu mult faţă de cât aţi estimat iniţial? Ei bine, dacă raspunsul este da, atunci tacticile de mai jos şi-au atins scopul.
Cu siguranţă foarte mulţi dintre voi s-au întrebat de multe ori după ce reguli sunt organizate marile magazine, pentru că de cele mai multe ori toate par puse fără nicio noimă, iar pentru a găsi ceva eşti nevoit să le parcurgi dintr-un cap într-altul. Trebuie să ştiţi însă că fiecare parte a unui magazin este organizată în aşa fel încât sa te determine sa cheltuieşti cât mai mulţi bani.
Iata aşadar în rândurile de mai jos 13 tactici pe care magazinele le folosesc pentru a te păcăli:
1. Se pare ca totul a început de la înfiintarea banalului carucior de cumparaturi, care a fost lansat pentru a face din shopping o activitate mai placuta si mai usoara. Dar cum toate lucrurile au şi un scop ascuns, se pare că aici rolul acestuia este de fapt de a te ajuta să cari cât mai mult.
2. Pentru ca persoanele care le calca pragul sa aiba o predispozitie pentru a cheltui cât mai mult, magazinele recurg adesea la tactici care sa îti anime spiritul. Mai concret, lânga usa principala sunt amplasate mici departamente cu flori sau de patiserie. Acestea au rostul de a te îmbia si binedispune cu mirosul lor. Este cunoscut de altfel faptul ca mirosul placut activeaza glandele salivare, iar asta te face mai predispus impulsurilor. Nu-i asa ca începe sa îţi sune familiar?
3. Supermarketurile plaseaza în spatele magazinului produsele esentiale precum laptele şi pâinea, pentru ca oamenii să fie nevoiţi să străbată tot magazinul înainte de a ajunge la ele. Cine ştie...poate până acolo mai vezi vreun produs care să îţi facă cu ochiul.
4. Pentru a fi siguri că nu îţi scapă ceva, culoarele cu produse sunt cât se poate de drepte, astfel încât să nu poţi ocoli nimic.
5. De asemenea, majoritatea magazinelor "plimbă" clientii de la dreapta la stanga. Din cauza practicii de a conduce automobilul pe partea dreapta a carosabilului se spune că oamenii sunt mai predispusi sa cumpere produsele expuse aici. Aşadar, produsele cu gradul cel mai mare de cumpărare sunt poziţionate pe această parte, scrie Business Insider.
6. Produsele pe care magazinul chiar îşi doreşte ca tu să le cumperi sunt expuse întotdeauna la vedere. De exemplu, la raftul cu cereale, cele vrac sunt puse undeva in spate, iar cele sanatoase sunt puse primele. Aşa cum era de aşteptat, marcile mai scumpe sunt pozitionate la dreapta ta.
7. Şi pentru că de cele mai multe ori părinţii sunt influenţaţi de copii, produsele pentru aceştia sunt situate la nivelul lor vizual. Altfel spus, dulciurile, cerealele delicioase si alte minunatii destinate lor sunt puse foarte inteligent pentru a da naştere unor rugăminţi cărora cei mari nu le pot rezista.
8. Standurile cu mostre, degustări si alte artificii sunt asezate in calea ta pentru a te incetini, in timp ce esti "expus" la alte produse.
9. Marimea conteaza. In supermarketurile mici şi aglomerate, oamenii nu sunt dornici sa petreaca mult timp la shopping şi nici să cheltuie prea mulţi bani. Ba din contra, devin irascibili cand sunt impinsi de caruciorul vecinului.
10. Dacă aveai impresia că doar interiorul contează, ei bine te-ai înşelat. Se spune că în general culorile calde atrag oamenii în magazin, tocmai de aceea aspectul de cărămidă este considerat idel pentru faţada magazinului. În interior însă se recurge adesea la culori reci, şi asta pentru că ele au capacitatea de a încuraja contemplarea şi automat şi creşterea vânzărilor.
11. Auzi muzica din fundal? Studiile au demonstrat că muzica lentă şi cea clasică îi determină pe oameni să se relaxeze şi sa cumpere mai mult, în timp ce muzica zgomotoasa îi obligă să plece mai repede din magazin, fara sa se opreasca la produse.
12. Ştiaţi că cel mai profitabil loc din magazin este cel de la casa de marcat? Acesta este locul unde după câteva minute de asteptare la rand, o sa fii captat de diverse produse din jur, cum ar fi o bomboana, o ciocolata, o gumă de mestecat, etc.
13. Aveţi Card de Fidelitate? Ar trebui să ştii că acest tip de card îţi asigura reduceri ocazionale, însă şi mai important, te transforma in clientul fidel al magazinului care ti l-a oferit. De asemenea, datele tale personale vor fi folosite in cadrul studiilor legate de comportamentul consumatorilor