De Pro TV | stirileprotv.ro
Exact ca intr-un film apocaliptic, asa s-au simtit sute de romani care au fost zile in sir calatori in pustiu, in niste trenuri fantoma. Zeci de ore, prizonieri in vagoanele inghetate, oamenii parca se pregateau de sfarsitul lumii, fara apa si mancare.
Intr-o nepasare vecina cu inconstienta, oficialii CFR au lasat garniturile sa plece din gari, desi stiau ca sudul tarii este sub cod portocaliu de viscol.
Miercuri noapte, in Gara de Nord a aparut inca un tren fantoma. A plecat din Constanta acum trei zile, plin cu pasageri care se pregatisera pentru o calatorie de trei ore.
Pare greu de crezut, dar cei din CFR nu mai stiau nimic de soarta lui. Nici macar ca a sosit in gara.
Pasagerii din acest tren si-au facut cruce miercuri seara cand au intrat in Gara de Nord din Bucuresti. Au plecat din Constanta luni!
Calator: "Rau... nu ne-au dat mai nimic, o paine la opt persoane si o conserva la patru. Ce sa va mai spun? Ca au murit copii pe acolo?... Am stat trei zile si trei nopti".
Trenul a ramas inzapezit in apropiere de orasul Faurei, devenit un fel de Triunghi al Bermudelor pentru trenurile care s-au aventurat zilele acestea in infernul alb. In zadar au incercat cei de la CFR sa ii trimita un alt tren in ajutor... Si acesta a ramas inzapezit dupa doar cinci kilometri .
Calator: "Cum sa fie? A fost foarte simpatic, am platit 64 de lei si CFR-ul ne-a tinut 60 de ore, ne-a plimbat de colo-colo, am dormit in tren. La Faurei, la un moment dat, erau noua locomotive la sapte vagoane."
A fost nevoie de un al treilea tren pentru a-i transporta pe pasageri in siguranta la Bucuresti. In Gara de Nord domnea haosul - nimeni nu stia nimic de soarta acestei garnituri.
Trenul fatntoma a ajus in cele din urma in gara, la linia opt. Pe tabela de sosiri nu a fost insa anuntat, lucru care pare sa confirme ca angajatii CFR chiar au pierdut urma trenurilor suprinse de viscol pe traseu.
Asta nu i-a impiedicat insa pe oameni sa-si ceara banii inapoi.
Mihai ar fi trebui sa ajunga luni la Brasov, undea urma sa sustina un interviu pentru o slujba in Budapesta. S-a obisnuit cu gandul ca a pierdut jobul, dar inca nu se poate obisnui cu felul in care e tratat de cei de la CFR: "Dupa 60 de ore de stat in tren in frig in zapezi in mizerie ei ne trateaza cu atata indiferenta, ne minteau ca in 10 minute, ca in 4 ore ca in 5 ore. Nu stia nimeni nimic. Trenul era de nici nu puteai sa atingi usile nici nu mai zic ca sa folosesti toaleta".
Incredibil, dar dupa 60 de ore in trenul inzapezit, un tanar a aflat ca trebuie sa plateasca in plus , pentru "plimbarea" pe care i-a oferit-o CFR-ul. Diferenta se regaseste probabil in "confortul" de care s-a bucurat in tren: "M-am dus la ghiseu sa cer banii pe bilet si mi-au spus sa le mai platim noi bani, pentru ca ne-au adus in siguranta dupa 72 de ore. Am cerut sa-mi stampileze biletul, ca sa ii dam in judecata, pentru ca ne-au mintit ca ne-au oferit conditii, mancare, apa."
Si nu a fost singurul tren fantoma care a bantuit prin pustiul inghetat in aceste zile.
Si pasagerii altui tren au avut parte de o calatorie de cosmar, vreme de 60 de ore, intre Galati si Bucuresti. Infometati si infrigurati chiar i-au crezut pe cei care le spuneau ca vor pleca in curand. Insa minutele treceau cu incetinitorul, facand ca orele sa para ani.
Oameni, printre ei si jucatori ai echipei campioane Otelul au plecat din Galati, luni in zori zilei cu destinatia Bucuresti. Au mers doar 30 de minute si au ramas blocati la Braila nu mai putin de 14 ore.
Cu toate acestea, trenul a pornit din nou spre seara, desi viscolul se intetea. Cum la un moment dat nu mai putea inainta, mecanicul de locomotiva a incercat si varianta prin Buzau. Degeaba, trenul a ramas blocat, iar din cauza nametilor cat casa, pasagerii si-au petrecut noaptea de luni spre marti in compartimente.
O garnitura i-a urnit intr-un final, dar nu spre Bucuresti, ci inapoi spre casa, la Galati. A urmat insa o noua aventura halucinanta: trenul s-a invartit in cerc intre Faurei si Braila timp de o zi intreaga. Dupa a doua noapte in gara din Faurei, oamenii au cedat.
Dupa aceste experiente halucinante, oamenii se intreaba pe buna dreptate daca oficialii CFR stiu cate trenuri au in acest moment pe sine, inzapezite cine stie prin ce cotloane uitate de lume.
Ei nu isi pot explica de ce trenurile au plecat din gari desi se anuntase cod portocaliu de viscol si ninsori.