Autor: Redactia23 Apr 2014
La două luni de la aprobarea legii vânzării terenurilor agricole, Ministerul Agriculturii a lansat portalul pe care vor fi postate anunţurile de vânzare.
Deocamdată autorităţile nu au postat nici un anunţ de vânzare, singura secţiune a portalului ce a fost completată cu informaţii este cea de legislaţie.
Practic, acest portal va cuprinde toate ofertele de vânzare a terenurilor agricole din extravilan din România.
Potrivit legislaţiei în vigoare, vânzătorul are obligaţia de a înregistra la primăria din raza unităţii teritoriale unde se află terenul oferta de vânzare.
La rândul lor, autorităţile locale trebuie să transmită, în termen de 3 zile lucrătoare cererea la aparatul central din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).
Oferta va fi publicată pe site-ul ministerului timp de 15 zile lucrătoare.
Care sunt atribuţiile Ministerului Agriculturii
a) asigură publicarea ofertelor de vânzare-cumpărare pe site-ul propriu;
b) asigură verificarea exercitării dreptului de preempţiune;
c) verifică îndeplinirea condiţiilor legale de vânzare-cumpărare de către potenţialul cumpărător, prevăzute de prezenta lege;
d) emit avizul necesar încheierii contractului de vânzare-cumpărare a terenurilor agricole situate în extravilan;
e) înfiinţează, gestionează şi administrează baza de date a terenurilor agricole situate în extravilan, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi;
f) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile prevăzute de prezenta lege, prin personalul împuternicit.