8. noiembrie 2013
Scris de M. Hoster - Cu sprijin financiar european Banatul are acum o marcă proprie. Produsele specifice regiunii, fie că vorbim de cele realizate în partea românească, fie de cea sârbească, vor putea purta de acum brand-ul „Made in Banat”
Chiar dacă Banatul Sârbesc nu e parte a Uniunii Europene, cu fonduri provenind de la Bruxelles a fost realizat un proiect care cu siguranţă va stârni mândria bănăţenilor. Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în calitate de partener coordonator şi Consiliul Județean Timiș – Agenția de Dezvoltare Economico-Socială Timiș (ADETIM), Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin și Camera Economică Regională Kikinda, în calitate de parteneri anunță începerea proiectului „Made in Banat”.
Proiectul este finanțat în cadrul Programului IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Republica Serbia, Axa prioritară 1: Dezvoltare economică şi socială, Măsura 1.3: Promovarea dezvoltării IMM-urilor şi are o durată de implementare de 18 luni începând cu luna noiembrie a anului 2013.
Obiectivul general al proiectului vizează creșterea competitivității IMM-urilor care realizează produse specifice regiunii, din Romania și Serbia.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt: Stimularea capacității de promovare, inovare și vânzare a produselor regionale precum și creșterea calității produselor IMM-urilor din zona transfrontalieră; Promovarea creșterii economice a IMM-urilor din zona transfrontalieră și lansarea produselor regionale sub brandul „Made in Banat”; Stimularea cooperării transfrontaliere și dezvoltarea echilibrată.
Pe parcursul derulării proiectului se va elabora o procedură de acordare a brandului „Made in Banat”. De asemenea, vor fi sprijinite crearea unei rețele de cooperare economică transfrontalieră, realizarea unei baze de date transfrontaliere comună și a web-site-ului proiectului, organizarea de work-shopuri privind competitivitatea, organizarea de evenimente de afaceri transfrontaliere, realizarea unei expoziții virtuale, organizarea conferinței finale.
Grupul țintă al proiectului este format, în primul rând, din IMM-urile din județul Timiș și districtele Banatul Central, Banatul de Nord și Banatul de Sud, potențialii cumpărători ai produselor regionale.