17 Octombrie 2013 - Romaniacurata.ro
Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis să emită o decizie de intrare în legalitate în privinţa spoturilor aferente campaniei de promovare în spaţiul audiovizual a proiectului minier de la Roşia Montană. După analiza raportului de monitorizare, întocmit de direcţia de specialitate, Consiliul a constatat că la derularea acestei campanii, radiodifuzorii nu au respectat prevederile art. 29 alin. (1) lit. f) şi g) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora „Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: (...) f) să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei; g) să nu stimuleze comportamente dăunătoare mediului”. De asemenea, s-a reţinut şi faptul că au fost încălcate dispoziţiile art. 93 şi 104 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual (art. 93 „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”, art. 104 „Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive”).
De asemenea, Consiliul a analizat raportul de monitorizare întocmit de direcţia de specialitate pentru zece posturi centrale de televiziune cu privire la durata publicităţii inserate în intervale de o oră, perioada monitorizată fiind lunile iunie, iulie şi august 2013, intervalul orar 18:00 – 23:00. Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 (“Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute”), Consiliul a decis să sancţioneze cu somaţie publică postul de televiziune România TV.
Dar cine va respecta acest ordin? Nu doar Romania TV, dar si alte posturi sint pline de reclame Gold. Inclusiv Hotnews, care nu este sub jurisdictia CNA, sau presa electronica si scrisa a trustului MediaPro. Urmariti atent radiourile si televiziunile si sesizati aici, corect, cu ziua si ora, cind ati vazut clipuri mincinoase Gold si pe ce canal!